Broodcampagne
Brood, goed verhaal. Met graan uit Europa.
Het imago van brood is onvoldoende meegegaan met zijn tijd, terwijl het juist heel goed past in een moderne, gezonde levensstijl. Vanaf september 2022 is daarom de nieuwe imagocampagne “Brood, goed verhaal” overal te zien, die wordt gecoördineerd door NBC namens de Nederlandse en Belgische bakkerijsector. Dit vervolg is een verdiepingsslag op de afgelopen (gelijknamige) campagne.
Door op een prikkelende, verhalende manier te vertellen over alle voedzame kanten van brood sluiten de broodverhalen direct aan op de behoefte van mensen aan informatie over voeding en gezondheid. Om de verkoop van brood te promoten en meer te vertellen over het goede van (volkoren)brood!
De tweejarige campagne Brood goed verhaal is gestart in 2022 met de Week van het Brood en was in de tweede helft 2022 volop te zien via televisie, social media, online video en print. De campagne sluit aan op de behoefte van mensen naar informatie over voeding en gezondheid. In de Impact Report de resultaten van het eerste jaar van de campagne. Download hier de hele Impact Report
Om de liefde voor brood weer aan te wakkeren, is de Week van het Brood van 16 t/m 22 januari in Nederland en van 5 t/m 12 maart in België georganiseerd. Volkorenbrood stond in de spotlights onder het motto: ‘Volkoren, vol vezels, vol smaak.’ Download hier de hele rapportage.